ברירת-מחדל  |  English  |  
 
 
yoelsharon2@gmail.com

054-4277880

 
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 שלח
 

המדינה שבדרך - יומן מסע

2010 - יומן מסע - סדרה תיעודית - 5 פרקים
 
   

לצפייה בפרומו של הסדרה לחץ כאן 
לצפייה בקליפ של שיר הנושא מתוך הסדרה לחץ כאן
 
   
צילומי סטילס של הסדרה- אמנון שוורץ

זוהי סדרת מסע בחצר האחורית של מדינת ישראל. מסע של חיפוש מחודש אחר המצפן הלאומי והאישי ביום ההולדת ה 60 של המדינה.
 
יואל שרון, נכה צה"ל המרותק לכיסא גלגלים, יצא ביום ההולדת ה58 שלו, (10 לאוקטובר 2007) לשלושה חודשי מסע עם אופני יד, מפסגת החרמון ועד למצולות ים סוף. הוא נפגש עם תושבי הארץ יהודים וערבים, דתיים וחילונים, נוער ומבוגרים ומשוחח אתם על החלומות של פעם, על המציאות של היום ועל התקוות למחר.
במלחמת יום הכיפורים נפלה בחלקו של סגן מיל. יואל שרון (סטודנט לקולנוע בלונדון), זכות מפוקפקת למדי, לפגוש את המוות, להישיר אליו מבט ולנצח אותו.
בשנת 1988 הוא יצר את סרט הקולנוע העלילתי "הלם קרב" שנולד מתוך החוויה הטראומטית בקרב על העיר סואץ, ביומה האחרון של מלחמת יום הכיפורים. בקרב בסואץ נהרגו 16 חיילי מחלקת סיירת חרוב עליה פיקד. שלושה נותרו בחיים. יואל שותק בפלג גופו התחתון, שני החיילים הנותרים לקו בהלם קרב.
לפני 15 שנים הקים יואל את עמותת אתגרים שחרטה על דגלה לפתח ענפי ספורט אתגרי לשיקום נפשי ופיזי של נכים ולמען שילובם בחברה. שרון זכה בפרסים רבים בארץ ובעולם על פועלה של העמותה.
 
בקיץ 2007 סיים יואל את עבודתו באתגרים, לקח "פסק זמן" מהחיים ויצא למסע, על מנת לבחון מה ניתן לעשות וכיצד ניתן לשפר את החיים שלנו בארץ, כדי שהמחיר ששילמו יואל וחייליו במלחמת יום כיפורים, לא יהיה לשווא.
 
סיפורו האישי של יואל שרון, יוצר הסדרה, שזור לאורך המסע בסיפורה של הארץ, סיפורם של האנשים, האירועים והמקומות הנקרים בדרכו. זהו מסע מרגש הנוגע לערכים היקרים לכולנו כאן בארץ הזאת. על מלחמה ושלום, על חינוך ושורשים, על הקרבה, אומץ לב וקבלה. על אינדיבידואליזם מול ערבות הדדית, גיוס לצבא מול השתמטות. על מנהיגות וחזון, על ייאוש ותקווה... על אנשים... על אהבה...

פרקי הסדרה – 50 דק'

1. טוב לחיות בעד עצמנו
בתחילת מסעו על פסגת החרמון, מציב יואל את שאלת המפתח "מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את החיים שלנו בארץ, כדי שהמחיר ששילמנו לא יהיה לשווא".
סיפורו האישי של יואל, נשזר בסיפורם של לוחמים ואזרחים המשלמים מחיר אישי כבד על הקונפליקט בינינו לבין שכננו. המיתוס 'טוב למות בעד ארצנו' נבחן לאורך הפרק, בגלוי ובהסתר, על ידי אנשים שמלחמות ישראל הטביעו בהם צלקות שלעולם לא יגלידו. 
לצפייה במפגש עם ערן פרי מפרק 1 – לחץ כאן 

2. אבות ובנים 
עולם הערכים של דור המייסדים איבד מערכו. פעם שלטה כאן הצניעות, הנאמנות לקבוצה, למדינה.
המציאות העכשווית שונה. מיתוסים מתנפצים, הנוער חיי בעולם מוחצן, מותגי, רגעי, אינדיבידואלי.
יואל כואב את התקווה לשלום שנכזבה עם הירצחו של ראש הממשלה ומלווה אותו תחושת כשלון  כבר 34 שנה, מאז מלחמת יום הכיפורים- "בחורף 73, הבטחנו לילדינו, יונה ועלה של זית, איך קרה שלא עמדנו בהבטחות? איך קורה שחלף דור וילדינו ממשיכים לצאת למלחמות ולשלם מחירים כבדים.
לצפייה בסצנת הנפילה של יואל עם אופני היד מפרק 2  – לחץ כאן 

3. כמו גחלים מכוסות
השואה האיצה את שובם של היהודים לארץ ישראל. מלחמת השחרור הביאה לניצחון גדול על מדינות ערב ולעצמאות מדינת ישראל. הסיטואציה בה ישראל חוגגת שישים שנה להיווסדה מצד אחד, וערביי הארץ מציינים שישים שנה לנכבה, ממחישים יותר מכול את הבעייתיות של המיעוט הערבי בישראל. הדור הצעיר של ערביי הארץ, חש פחות מחויב למסורות העבר, חש מקופח ומרומה על ידי הממסד היהודי ומביע זאת באופן בוטה - "יום אחד הכול יתפוצץ לנו בפנים כמו חבית חומר נפץ...". המציאות הנוכחית של מיעוט ערבי, ומצד שני מציאות של כיבוש מאז 1967, נותנים אותותיהם בחברה הישראלית - היהודית והערבית, ויוצרים קוטביות של דעות וקונפליקטים.
לצפייה בסצנת המחסום מפרק  3  – לחץ כאן 


4. לך לך
הארץ נבנתה על הבסיס האידיאולוגי של שלילת הגלות והתנתקות מערכי היהדות. אך מה שהיה נכון אז כבר אינו נכון היום.
יואל מזהה יותר-ויותר אנשים המחפשים משמעות חדשה לחייהם. מחפשים לחבר את הישראליות אל שורשי היהדות. ובתוך כל אלה ניצב צה"ל שהוא הברומטר, הראי שלנו כחברה, כמדינה. בני הנוער אינם נוהים אחר הנתינה, ונגע ההשתמטות פוגע ברוב שכבות העם. יואל עצמו עובר שינוי במהלך המסע ומתחיל להבין את החשיבות של החיבור לשורשי היהדות והקשר אל השרות הצבאי.
לצפייה בקבלת שבת בנהלל מפרק  4 לחץ כאן 

5. הביתה (55 דק')
בדרומה של הארץ פוגש יואל בצימאון גדול, למה שחסר לכולנו: הנהגה אמיצה שתוביל כיוון ברור ותדע ללכד את שורות העם.
הוא יורד לשדה בוקר לבחינת האישיות והחזון של בן גוריון ותוהה מה קורה למנהיגות שלנו היום.
יואל מתעמת עם עברו וסוגר מעגלים. חוזר לבית הוריו בבאר שבע ומשלים עם העבר ולבסוף נפרד מחייליו המתים במצולות ים סוף: "אנחנו לא עושים די כדי שנהיה ראויים לחיים שהענקתם לנו".
אך האכזבה מהמנהיגות מהולה גם באופטימיות. במהלך המסע הוא פגש אנשים אכפתיים שלקחו אחריות, יצרו פריצות דרך בהתיישבות, בתעשייה, בחקלאות ובנושאים חברתיים. ואולי מאנשים אלה, מאנשי השטח, תבוא לנו התקווה?
לצפייה בחזרה הביתה מפרק 5 לחץ כאן 

לצפייה בסצנת הצלילה בסיום פרק  5 לחץ כאן

לצפייה בסצנת השלג במצפה רמון - לחץ כאן
 
   

במאי - מפיק: יואל שרון
תסריט: יואל שרון, דיתה גרי, יניב רייז שפי
עורך הסדרה: יניב רייז שפי
צלמים: מוסי ערמון, יחיאל כהן
מפיק בפועל, הקלטות סאונד: אמנון שוורץ
מנהל הפקה: גידי קטנוב
תחקיר: אושר אסולין, דיתה גרי, יואל שרון
מוסיקה מקורית: אופיר ליבוביץ, שיר נושא: "האנשים והחלומות", לחן ושירה: דויד ברוזה, מילים: יענקל'ה רוטבליט
פרק 5 - עורך תוכן: ילון גורביץ', עריכה: הדרה אורן, יניב רייז שפי
צלם נוסף: ארבל רום
עורך אחראי מחלקת תעודה: איתי לנדסברג
הופק בסיוע רשות השידור עבור חטיבת התוכניות - הערוץ הראשון


מתוך הביקורת:

איבון קוזלובסקי גולן, מעריב - סדרת התעודה המצוינת "המדינה שבדרך - יומן מסע" היא אירוע טלוויזיוני נדיר, התבוננות כנה בהווה המנוכר שלנו. מלא אופטימיות ואמונה ללא התלהמות, שנאה או מרירות על מצבו הפיזי (נכה בכיסא גלגלים), יוצא יואל יוצא לתור את הארץ לרוחבה ולאורכה. זהו האירוע הטלוויזיוני הקרוב ביותר ליצירה הספרותית "פה ושם בארץ ישראל" שכתב עמוס עוז.

מורן שריר – הארץ
לעיתים נדירות החיים מזמנים לנו סצנות כל כך חזקות כפי שנראות בסדרה התיעודית "המדינה שבדרך"... קשה שלא להתאהב ביואל שרון כשהוא נאנק ממאמץ בעליות של רמת הגולן, הלב מתכווץ אתו וגם הערכים שלו מעוררים הזדהות ובקלות....



שיר נושא "האנשים והחלומות"
קליפ של שיר הנושא של הסדרה – "האנשים והחלומות"  לחץ כאן 

"האנשים והחלומות" - שיר הנושא של הסדרה "המדינה שבדרך-יומן מסע"
להאזנה והורדת הסינגל לחצו על התמונה / הלינק המצורף:  האנשים והחלומות 

 
 
   

 
  למה יצאתי למסע 
 
  תגובות, ביקורות
קישורים מומלצים  |  מפת האתר  |  ספר אורחים
לייבסיטי - בניית אתרים