ברירת-מחדל  |  English  |  
 
 
yoelsharon2@gmail.com

054-4277880

 
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 שלח
 

יוצר קולנוע


לאחר פציעתו של יואל שרון במלחמת יום הכיפורים, המליצו לו הגורמים המשקמים לוותר על החלום להיות צלם קולנוע ולבחור מקצוע שתואם את מגבלותיו.
יואל החליט להמשיך ולממש את חלום ילדותו.
הוא השלים את לימודי הקולנוע באוניברסיטת תל-אביב.
במקביל, סיים קורס עורכי סרטים בטלוויזיה הישראלית ועבד כשנתיים כעורך סרטים בטלוויזיה הישראלית בירושלים.
מרבית סרטיו העלילתיים והתיעודיים, אותם כתב, ביים והפיק, עסקו במאבקם של אנשים לפרוץ את מעגל החיים בו היו כלואים, אל עבר מחוזות חדשים ומבטיחים.
סיפורם של אנשים חולמים, אשר הגשימו בכוח אמונתם את הבלתי אפשרי. מעבר להישגיו האומנותיים, לסרטיו של יואל הייתה השפעה חברתית משמעותית.






מבין הסרטים אותם כתב, ביים הפיק

1974 - "לעמוד על הרגלים"

(50 דק') הבמאי אלי כהן ליווה את שנת שיקומו של יואל שרון בסרט התיעודי שזכה בפרס "כינור דויד" לשנת 1975. הפקה סרטי קסטל, שרות הסרטים הישראלי
עבור הטלוויזיה הישראלית.

1976 - "ארבעים שנות בדידות"
(20 דק') כתב וביים את סרטו העלילתי הראשון הקצר עם השחקנית מרים נבו, במסגרת לימודיו באוניברסיטת ת"א.



1978 - "מסע"
(40  דק' ) יואל יזם ותיעד מסע אופנים של קבוצת עיוורים נכי צה"ל, מירושלים לאילת. הייתה זו הפעם הראשונה בה יצאו נכים מחוץ למרכז השיקום, אל הטבע, ונחשפו במלוא אנושיותם בפני קהל הצופים. הסרט שודר בטלוויזיה הישראלית ונבחר כסרט הטוב ביותר בתחרות הסרט הישראלי של השנה.

1979 - "מסתורי האנייה הטבועה" 
( 60 דק' ) יואל הפיק בפועל את סרט התעודה הבינלאומי, קופרודוקציה של הטלוויזיה הישראלית וה- B.B.C  בהפקת "סרטי קסטל" , על מסע צלילה של קבוצת צוללנים הרפתקנים בעקבות אנייה טבועה של לורנס איש ערב  במפרץ סואץ. במאי – אלי כהן. לצורך ביצוע הצילומים התת-מימיים, יואל למד לצלול וגילה את עוצמתה של חווית הצלילה עבור אדם עם מגבלה. יואל היה למשותק הראשון שצלל בישראל. הוא ניסה לקדם קורס צלילה ראשון למשותקים, אך הממסד הרפואי-שיקומי התנגד לרעיון וטרפד את היוזמה. לימים הקים יואל את מועדון הצלילה של עמותת אתגרים.

1980 - "בעקבות הר סיני"
( 50 דק' ) כתב וביים את הסרט העלילתי המתרחש בלילה סהרורי בו הגיבור ( עמוס טל שיר ) מתכונן לצאת עם חבריו לחפש את הר סיני בעקבות חוויה טראומטית במלחמה, וברקע מערכת יחסיו עם אשתו בנפרד (איריס ברנע) והילד (אייל בן אסא). הסרט שודר בטלוויזיה הישראלית.

1983 - "להיות שחקן"
( 40 דק' ) בימוי דרמה תיעודית (לפי רעיון של חיים מקלברג) על חייו של ניצב (דויד כהן) שחולם כל חייו להיות שחקן קולנוע. הופק ושודר בטלוויזיה הישראלית. נבחר כסרט התעודה הטוב ביותר של השנה – עיתון "להיטון".

1985 - "סיפורה של ידידות" 
( 30 דק' ) תסריט, בימוי והפקה סרט תעודה על רמת הגולן עבור חברה צרפתית.

1988 - "בצילו של הלם קרב"
( 90 דק' ) תסריט, בימוי והפקה. הסרט חשף לראשונה בישראל את תופעת הלם הקרב. שחקנים: דן תורג'מן, ענת עצמון, אשר צרפתי, גילי בן אוזיליו, סטניסלב צ'פלין ועוד. מפיקים- יחיאל יוגב, מאיר אמסלם. הסרט הופץ בעולם על ידי החברה האמריקאית "אנג'ליקה פילמס" .ספט' 1988 הקרנת בכורה עולמית בניו יורק.

1989 - סיירת חרוב – כתבת יומן – ערוץ
( 15 דק' )  שנה אחרי שפורקה סיירת חרוב, לאחר מלחמת יום הכיפורים, נפגשו לוחמי הסיירת למפגש רעים מרגש. יואל שרון שהיה קצין בסיירת ונפצע בקרב על
העיר סואץ, תיעד את המפגש ומספר את סיפורם של  3 
 מפקדי הפלוגה המיתולוגיים: יאיר קליין, אסא קדמוני ובילו מישורי עליהם פיקד המג"ד המהולל - יוסי קולר. 

1990 - "התקווה"
כתב בשיתוף עם המחזאי מוטי לרנר את התסריט לסרט העלילתי. זהו סיפור לידתו של ההמנון הישראלי על רקע משולש רומנטי בין נפתלי הרץ אימבר, לורנס אוליפנט ואשתו אליס, בתקופת העלייה הראשונה. התסריט זכה בפרס הראשון בתחרות "קרן וורנר" לשנת ה 40 של המדינה.

1955 - 2007
יואל לקח פסק זמן מעשייה קולנועית, ייסד וניהל את עמותת אתגרים. בקיץ 2007 חזר ליצור בתחום הקולנוע.

 2010 - "המדינה שבדרך - יומן מסע"
 כתב, ביים והפיק את הסדרה התיעודית (5 פרקים), אשר שודרה בטלוויזיה הישראלית.
באוקטובר 2007 יצא יואל לשלושה חודשי מסע על אופני יד, מפסגת החרמון ועד מצולות ים סוף. סיפורו האישי שזור לאורך המסע בסיפורה של הארץ, בסיפורם של האנשים הנקרים בדרכו, אתם הוא משוחח על החלומות של פעם, על המציאות של היום ועל התקוות למחר.
זהו מסע בחצר האחורית של מדינת ישראל בחיפוש מחודש אחר המצפן הלאומי והאישי ביום ההולדת ה 60 של המדינה.


2013- "קרב אחד יותר מדי"

כתב, ביים והפיק את הסרט התיעודי המשלב אנימציה(90 דק'), אשר שודר בערוץ 10. הסרט מספר את סיפור הקרב על העיר סואץ ביומה האחרון של מלחמת יום הכיפורים מנקודת מבטו של יואל שהשתתף ונפצע בקרב. הקרב הסתיים באבדות כבדות, ונחשב לאחד הכישלונות הגדולים של ישראל במלחמה. מחצית מחיילי הפלוגה של יואל נהרגו או נפצעו, הנותרים נמנעו להיפגש זה עם זה ועם משפחות החללים. ארבע עשורים אחרי המלחמה, רתם יואל את הלוחמים למסע של תיקון בינם לבין עצמם ועם משפחות הנופלים, וכן לחשיפת הסיפור מאחורי הקרב הטראומטי. במהלך התחקיר, הם חושפים עובדות חדשות ומסעירות לגבי הקרב. האם הגילוי יביא מנוחה לנפשם?

לפרומו של הסרט בערוץ 10- לחץ כאן

לצפייה בסצנה מהסרט- לחץ כאן



סרטים בעשייה:

"ההזדמנות האחרונה" 

סרט קולנוע עלילתי (בשלבי כתיבה).


"כדור סמרטוטים"
סרט קולנוע עלילתי (בהכנה) – מבוסס על סיפורם של יואל שרון ויוסי שחר הכותבים. חבורת ילדים להורים מהגרים במעברה הבאר שבעית בשנות החמישים, נאבקים בילדי שכונת הצברים הוותיקים וחולמים לנצח אותם בכדורגל. מה קורה עם הילדים 60 שנה אחרי?
קישורים מומלצים  |  מפת האתר  |  ספר אורחים
לייבסיטי - בניית אתרים