ברירת-מחדל  |  English  |  
 
 
yoelsharon2@gmail.com

054-4277880

 
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 שלח
 

מסע

1978 - סרט תיעודי – 40 דק'
 
     

הסרט התיעודי "מסע" מלווה קבוצת עיוורים נכי צה"ל היוצאת למסע של ארבע ימים על "אופני טנדם" מירושלים לאילת. זוהי הפעם הראשונה שהם מתרחקים מהבית ומהמשפחה, ממרכז השיקום וממסלול החיים המוכר ולוקחים על עצמם אתגר אל עבר הלא נודע. במסע נחשפים הרוכבים במלוא אנושיותם, הקשיים היומיומיים של העיוורים ההתמודדות וההסתגלות למציאות החדשה.

הסרט זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הסרט הישראלי הקצר תשל"ח – 1977

תסריט, במאי, מפיק – יואל שרון
צלם – יעקוב ספורטה
מקליט – אלי גל
עורכת – ערה לפיד

מנימוקי חבר השופטים:

"יצירה אנושית חמה על מסע אופניים של חבורת עיוורים בכביש היורד לאילת. הסרט חושף את עולמם הפנימי של לוחמים שאיבדו את מאור עיניהם בעת שירותם הצבאי. מעלתו הגדולה של הסרט בגישתו המינורית לנושא העשיר במטענים רגשיים תוך הימנעות מגלישה אל המלודרמטי ואל הרגשני. הסרט מאיר פינות אינטימיות של משתתפי המסע, אך אינו חורג מאותה דרגת חשיפה אישית שמשתתפי המסע היו מוכנים לה בתיאור קשייהם להתמודד עם מגבלותיהם".

להיטון – "... זהו ללא ספק אחד הסרטים המיוחדים שנעשו בעת האחרונה בארץ... הסרט נע בין שני הקטבים של אופטימיות לדיכאון וכאב... אם הם העיוורים יכולים לעשות את זה, אז מי אנחנו כי נתלונן, כנראה ששווה לנו לחיות... אני צופה ליואל עתיד גדול, במאי שפרץ את מסגרותיו שלו, וביחד עם שבעה עיוורים, התנתק מהמציאות ונדמה ש"המסע" של יואל שרון רק מתחיל..."
 
קישורים מומלצים  |  מפת האתר  |  ספר אורחים
לייבסיטי - בניית אתרים